Počátek vzniku značky Calypso se datuje k září roku 1997, kdy jsem jako student informatiky začal podnikat na živnostenský list a několik let poskytoval IT servis mnoha podnikatelským i veřejným subjektům. Nejraději jsem se ale věnoval designu a tvorbě webových stránek, což byla hlavně na konci devadesátých let velmi vyhledávaná a žádaná služba. V této době vznikaly první internetové obchody a bylo velmi snadné „otevřít“ eshop s čímkoli.
Vzhledem k tomu, že mojí vášní byla vždy hudba a zvuk obecně, otevřel jsem v roce 1999 internetový obchod s produkty americké společnosti BOSE. Tyto luxusní zvukové systémy a následný instalační servis u klienta byly odrazovým můstkem k rozšíření eshopu nabídkou plazmových panelů. Tehdy to ještě nebyly klasické televize, jak je známe nyní, tuner byl externí, proto šlo spíše o monitory. Dnes se jedná o běžně dostupnou spotřební elektroniku, ale např. v roce 2000 stál jeden plazmový panel o úhlopříčce 50″ necelých 600.000 Kč. Je těžké tomu v dnešní době uvěřit.
V roce 2002 jsem získal nájemní smlouvu na prostor kavárny ve druhém patře, tehdy ještě novotou vonícího, nákupního centra Nový Smíchov. V prosinci téhož roku jsme zde s kolegy vybudovali Calypso Internet Cafe, která si během několika měsíců získala velkou oblibu návštěvníků a také zaměstnanců ostatních obchodních jednotek v nákupním centru. V roce 2006 jsme byli nuceni z důvodu stále se snižujícího zájmu o internet kavárnu prodat. Rozšiřující se internet v mobilních zařízeních kavárny tohoto typu postupně téměř úplně vyhubil.
V roce 2007 jsme s kolegou zahájili projekt Kancelář Plus – virtuální kancelář na Praze 6, tzn. pronájem sídel právnických osob, prodej ready-made společností s ručením omezeným a akciových společností. V činnosti pokračujeme omezeně dosud, ale ke konci roku 2015 jsem otevřel v našich prostorách v Praze Petřinách copycentrum a grafické studio, které se kromě běžných kopírovacích a tiskových služeb specializuje právě na potisk triček. Tento internetový obchod je logickým krokem ke zvýšení zakázek a povědomí naší společnosti.
R.G.